دسته‌ها
مارکسیسم در افغانستان

1 ـ انسان طبیعی:

از این دیدگاه، حیوانیت انسان در رابطۀ با طبیعت بی جان و طبیعت جاندار می تواند از دریچه های بسیار مختلف، متنوع و پیچیده مورد بررسی قرار گیرد.
خلقت انسان از آغاز تکوین طبیعی ـ فیزیکی به «إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِن نُّطْفَةٍ اَمْشاج»؛ و در زاویه ئی ژرف تر و باریک تر، خلقت انسانی از پدیده های کاملاً طبیعی چنان، و «…خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ»؛ «خَلَقَ الْإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ كَالْفَخَّارِ» و غیره.
درین جا انسان از دریچۀ یک حیۀ خورنده، خوابنده، فعال و منفعل و… مورد بررسی قرار می گیرد.
این دیدگاه می تواند طب و شیمیِ آلی و بیوشیمی را نیز در خود هضم کند، چنانکه بیولوژی و یا فیزیک اپتیک را در رابطۀ با عدسیۀ چشمِ این موجود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *