سخن مدیر:

آرمان های امام علی (ع)

۱۸۶- مهرشان به چه چیزی و به چه کسی اثبات شد؟

۱۸۶- مهرشان به چه چیزی و به چه کسی اثبات شد؟

۱۴ تیر ۹۵

رهبرهای سیاسی ما جاهل بودند، از جهله‌ی جامعه‌ی ما بودند یا عالمانِ جامعه‌ی ما؟ این‌ها به چه چیزی مهر ورزیدند؟ مهرشان به چه چیزی و به چه کسی اثبات شد؟ (گوشه‎ای از سخنرانی آرمان‎های امام علی علیه السلام، رحمان – جلسه دهم)

۱۸۵- این‌همه عالمان بی‌عمل و بدتر از آن بدعمل را در دوره‌ی خودمان دیدیم

۱۸۵- این‌همه عالمان بی‌عمل و بدتر از آن بدعمل را در دوره‌ی خودمان دیدیم

۱۴ تیر ۹۵

    این‌همه عالمان بی‌عمل و بدتر از آن بدعمل را در دوره‌ی خودمان دیدیم و شنیدیم که فسادهای بسیار ننگینِ اجتماعی از ناحیه آن‌ها بود و هست، این‌ها نه به خود مهرورزی داشتند نه به دیگران، نه حتی به مقوله‌ی علم، به شخص علم! (گوشه‎ای از سخنرانی آرمان‎های امام علی علیه السلام، رحمان – جلسه دهم)

۱۸۴- آرمان‌های‌ما همچنین چیـزهائی است؟ می‌خواهیم تجسم مهرورزی باشیم؟

۱۸۴- آرمان‌های‌ما همچنین چیـزهائی است؟ می‌خواهیم تجسم مهرورزی باشیم؟

۱۴ تیر ۹۵

    اگر حضرت حق بر سالکی و عبدی از طریق اسم مبارک رحمان تجلی کند، این فرد مظهرِ اسم مبارک رحمان قرار می‌گیرد، مظهر حضرت حق قرار می‌گیرد و چون مظهر قرار می‌گیرد، و عیناً جَعل، جَعلِ هستی شناسانه و عبودی هست، اولاً خودش تجسم مهرورزی هست، الگویِ دلسوزی می‌شود…نماد الطفات و لطف می‌گردد، مجسمه‌ی توجه، احسان، نیکوئی، جود و...

۱۸۳- خصوصیات رحمان

۱۸۳- خصوصیات رحمان

۱۴ تیر ۹۵

    رحمان کسی هست که به خلق، هستیِ زیبا می‌بخشد، روزی بالاننده می‌بخشد، عمر مُکفی، هدایت لازم عنایت می‌کند، راه رسیدن و شکوفا ساختنِ کمالات را می‌نمایاند، جهت سود را نشان می‌دهد، به رمیدنِ از زیان فرمان می‌دهد، از خلق نعمتی را دریغ نمی‌نماید. (گوشه‎ای از سخنرانی آرمان‎های امام علی علیه السلام، رحمان – جلسه دهم)

۱۸۲- جهنم خود نعمتی دیگر است که با رفتنِ به جهنم، زمینه‌ی تطهیر و تهذیب و تذهیب آنها را حضرت حق فراهم می‌کند

۱۸۲- جهنم خود نعمتی دیگر است که با رفتنِ به جهنم، زمینه‌ی تطهیر و تهذیب و تذهیب آنها را حضرت حق فراهم می‌کند

۱۴ تیر ۹۵

    عده‌ای معتقدند که رحمت خاصه‌ی حضرت او در آخرت به مؤمنین اختصاص دارد، رحیمِ در آخرت هست، آنهائی را که به بهشت رهنمون می‌شود و از نعمات بهشتی برخوردار می‌سازد مربوطِ به آن زمینه می‌شود. عده‌ی دیگری می‌گویند آنهائی که حتی به جهنم می‌روند، جهنم خود نعمتی دیگر است که با رفتنِ به جهنم، زمینه‌ی تطهیر و تهذیب و...

۱۸۱- خداوند… از طریق بسطِ فیضِ وجودِ، رحمانیت خودش را به نمایش گذاشته است

۱۸۱- خداوند… از طریق بسطِ فیضِ وجودِ، رحمانیت خودش را به نمایش گذاشته است

۱۴ تیر ۹۵

    در…هستی‌شناسی، چه آن‌هائی که از منظر حکمت با حضرت حق برخورد می‌کنند، مثل صدرا و تابعینش و چه آن‌هائی که از منظر عرفان چون ابن‌عربی و متابعانش، نظرِ به هستی دارند و هستی‌شناسیِ مورد نظر خودشان را تبیین می‌کنند، همه بلا استثناء به این نکته معترف‌اند…که خداوند …از طریق بسطِ فیضِ وجودِ، رحمانیت خودش را به نمایش گذاشته است،...

۱۸۰- معنی و ترجمه رحمان

۱۸۰- معنی و ترجمه رحمان

۱۴ تیر ۹۵

    واژه‌ی رحمان اگر بخواهیم به فارسی آن را ترجمه کنیم، از ترجمه‌های متعددش یکی بسیار مهرورز است، کسی که بسیار مهرورز به دیگران باشد به او رحمان می‌گویند در زبان عربی، بسیار مهرورز، بسیار مهربان، بسیار دلسوز، بسیار پُرلطف و یکی از معانی بسیار عمیقش، بسیار پُرتوجه، بسیار پُرتوجهِ محبت آمیز، بسیار پُراحسان و دهش. به کسی که همچنین...

۱۷۹- اگر مایه‌ی سرافرازی نیستیم مایه‌ی سر افکندگی هم نباشیم

۱۷۹- اگر مایه‌ی سرافرازی نیستیم مایه‌ی سر افکندگی هم نباشیم

۱۴ تیر ۹۵

    خواست‌های علی (ع) این‌ها است. حالا…با خواست‌هائی که خودمان داریم مقایسه کنیم، اهداف علی (ع) این‌ها است، آرمان‌های علی (ع) این‌ها است، با آرمان‌های خودما، با خواست‌های خودما، با مقاصد خودما، با غایات خودمان مقایسه کنیم، اگر همگونی و همرنگی و همتائی داشت، ادعا کنیم که علی (ع)، ما پیرو توایم، اگر نداشت کوشش کنیم این همرنگی و هماهنگی...

با عضویت در خبرنامه، تازه‌ترین مطالب سایت را در ایمیل‌تان دریافت کنید.
برای عضویت نشانی ایمیل خود را وارد کرده و بر روی دکمه عضویت کلیک نمایید.